Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkgün, Ergün
dc.contributor.authorKölemen, Cansu Şahin
dc.date.accessioned2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.available2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMU5URTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12879/22
dc.description.abstractBu çalışmada e-portfolyo oluşturmanın öğrencilerin akademik öz düzenleme becerisine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken, öğrencilerin teknoloji okuryazarı olup e-portfolyo uygulamasını sorunsuzca kullanabilmeleri için Bilgi Teknolojileri dersini almış olmaları şartı aranmıştır. Bu şartı sağlayan 88 ön lisans öğrencisi ile araştırma yürütülmüştür. Araştırma deseni olarak nicel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan Solomon dörtlü grup modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Öz Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası öntest ve sontest puanlarına ilişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre e-portfolyo etkinlikleri uygulanan grubun uygulanmayan gruba göre öz düzenleme becerilerinin daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of creating e-portfolio on students’ academic self-regulation skills was examined. While determining the sample of the research, it was required to take the Information Technologies course so that students could be technology literate and use the e-portfolio application without any problems. The research was conducted with 88 associate degree students who fulfilled this condition. As a research design, Solomon’s quadruple group model, which is among the quantitative research methods, was used. In the research, the Academic Self- Regulation Scale of was used as a data collection tool. In the analysis of the data, independent t-test was used to determine the differences between the pretest and posttest scores between the groups. According to the results of the study, it was found out that the group whose eportfolio activities were applied had higher self-regulation skills than the group that did not.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Anahtar Kelime Yok]en_US
dc.titleE-Portfolyo Oluşturmanın Öğrencinin Akademik Öz Düzenleme Becerisine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect Of E-Portfolio Creation On The Academic Self-Regulatory Skillen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBeykoz Üniversitesi Meslek Yuksekokuluen_US
dc.contributor.institutionauthorKölemen, Cansu Şahin
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.issue227en_US
dc.identifier.startpage117en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster