Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar, Pınar
dc.contributor.authorAcar, Avni Zafer
dc.date.accessioned2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.available2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2564-6931
dc.identifier.issn2564-6931
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25287/ohuiibf.587701
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRM05EQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12879/28
dc.description.abstractOrganizasyonların bir parçası olmakla birlikte onun fiziki sınırları dışında görev alan üyeleri örgütsel amaçlar çerçevesinde yönetmek yöneticilerin önemli problemlerinden birisidir. Bu çalışmanın odağını oluşturan söz konusu “dışardaki çalışanlar” üzerinde çalışma yapılması ihmal edilmiş ancak giderek büyüyen bir çalışan grubudur. Yapılan literatür araştırmasında mevcut az sayıdaki çalışmanın neredeyse tamamının IT sektöründe ve özellikle evden çalışanlar üzerine yapılmış araştırmalar olduğu görülmektedir. Oysaki lojistik sektöründe çalışan araç şoförleri neredeyse merkez ofisi hiç görmeden yıllarca firmaları adına çalışmaktadırlar. Öte yandan uzun yol şoförleri üzerine yapılmış çalışmaların ise genellikle risk faktörleri, iş stresi ve şoförlerin sağlıkları üzerine yapılmış araştırmalar olduğu görülmektedir. Dolayısıyla lojistiğin taşımacılık fonksiyonundaki bu çalışanların yönetim ve davranış araştırmalarının konusu yapılmamış olması önemli bir eksikliktir. Mevcut çalışma bu konudaki açıklığı gidermek amacını gütmektedir. Bu çalışma yönetsel sorunlardan birisi olan işletmenin fiziki çerçevesi dışındaki çalışanların yönetilmesi sorununa anti-pozitivist yaklaşımla çözüm getirmeye çalışan nitel bir araştırmadır. Bugüne kadar yapılan çalışmaların aksine analiz birimi olarak çalışanlar (şoförler) değil sektörde yer alan büyük ölçekli kara taşımacılığı firmalarının filo yöneticileri seçilmiştir. Yapılan serbest görüşmelerden elde edilen veriler Nvivo 12 programıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular sonucu bağlılık, eğitim, mutluluk, tatmin ve iletişim kavramlarının kurum dışı çalışanların yönetilmesinde odaklanılan unsurlar olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is one of the important problems of managers to manage its members who are working outside the physical boundaries of organization. The focus of this study is on a growing group of “remote employees” who have been working outside the physical boundaries of the organization. It is seen that almost all of the studies are conducted in the information technology sector and especially on employees who are working home-office structure. However, vehicle drivers working in the logistics sector have been working on behalf of their companies for years without seeing the head office. Additionally, studies on long-distance drivers are generally conducted on risk factors, work stress and drivers' health. Therefore, it is an important deficiency that those workers who worked in transportation function of logistics have not been subjected to management and organizational behavior studies. Current study aims to fulfill this research gap. This study is a qualitative research that tries to solve one of the managerial problems with an anti-positivist approach. The unit of analysis of this study are the fleet managers of large-scale road transport companies in the sector. The data obtained from the open-ended interviews were subjected to content analysis with Nvivo 12 program. The findings revealed that the concepts of commitment, education, happiness, satisfaction and communication are the factors that are focused on managing remote employees.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Anahtar Kelime Yok]en_US
dc.titleİşletmelerde Uzaktan Çalışanların Yönetilmesi: Lojistik Sektöründe Nitel Bir Alan Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeManaging Remote Employees: A Qualitative Research In Logistics Industryen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBeykoz Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.institutionauthorAcar, Pınar
dc.identifier.doi10.25287/ohuiibf.587701
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage514en_US
dc.identifier.endpage526en_US
dc.relation.journalÖmer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster