• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identifiying Digital Literacy of High School Students: A Case of Hendek

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (346.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Arık, Kaan
Kıyıcı, Mübin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This research aims to identify digital literacy level of 10 th grade high school students’ and determine those levels in terms of different variables. In this study, the research method was performed according to the relational comparing model as a comparison type. The research population consists of 948 students from all high schools in the province of Hendek at Sakarya in 2016-2017 education season year. And the sampling consisted of 394 students from 5 different high schools. Digital Literacy Scale that translated to Turkish by Hamutoğlu, Güngören, Uyanık and Erdoğan (2017) was used in this research for data collection tool. Personal information section was added by reseacher to scale. Standard deviation, frequency analysis, arithmetic averages, descriptive statistical data, one-way analysis of variance (ANOVA) and independent sample t-test techniques was used to analyze research. The level of high school students' digital literacy; doesn’t vary according to having a personal mobile Internet connection for regular use, the type of university exam scores gets into university exam score, family economic income, active time period on Internet. But gender, having a personal computer for regular use varies according to technical sub-dimensional and active time period on personal computer varies according to technical, cognitive and social dimensions.

Kaynak

Sakarya University Journal of Education

Cilt

9

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRMU9EQXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12879/30

Koleksiyonlar

  • Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Koleksiyonu [1]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [31]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Beykoz

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Beykoz Üniversitesi || OAI-PMH ||

Beykoz Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Beykoz Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Beykoz:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.