• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Product Placement Effects On Internatıonal Sales Of Clıents In Exported Turkısh Soap Operas

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.668Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Beğendik, Behiye

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Turkish soap operas have scored great success both in the home country and also in Middle East and Balkan countries recently. In Turkey producers and marketers discovered the power of soap operas. Thus as a promotional mix element product placement is widespreadly used in Turkish soap operas. On the other hand Turkish soap operas are broadcasted in more than 100 countries. Consequently the product placed in exported soap opera is seen by audience in foreign countries. This paper investigates the effect of product placement in Turkish soap operas to the sponsor firms’ (clients’) international sales. In other words it is questioned if Turkish placed products’ international sales rise after soap operas’ internationalization. Qualitative research is done on 3 jewellery firms placing their products on soap operas. Study results finds out firstly the general product placement effects to the clients. This study also discover that the firms having a distribution channel in foreign countries evaluate the results after product placement differently from the firms that don’t have distribution channel in foreign countries. Thus, this paper finds out the importance of distribution channel for international sales after product placement. Consequently distribution channel possession in foreign countries has been evaluated as a property of firm affecting product placement results especially the internatonal sales.
 
Türk dizileri yurt içinde ve özellikle Orta Doğu ve Balkanlar’da büyük başarı elde etmiştir. Türkiye’de yapımcılar ve pazarlamacılar dizilerin gücünü keşfetmişlerdir. Bu nedenle tutundurma karması elemanı olarak ürün yerleştirme Türk dizilerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Diğer yandan, Türk dizileri 100’den fazla ülkede yayınlanmaktadır. Dolayısıyla, ihraç edilen dizilere yerleştirilen ürünler yabancı ülkelerdeki izleyiciler tarafından da görülmektedir. Bu makale, Türk dizilerinde ürün yerleştirmenin ürün yerleştiren sponsor işletmelerin uluslararası satışlarına etkisini incelemektedir. Bir başka ifade ile Türk dizilerinin uluslararasılaşmasından sonra dizilere yerleştirilen ürünlerin uluslararası satışlarının durumu araştırılmıştır. Türk dizilerine ürün yerleştiren 3 kuyumcu işletme üzerinde kalitatif araştırma yapılmışır. Araştırma sonuçları ilk olarak ürün yerleştirmenin müşterilere genel etkilerini ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte çalışmada, yabancı ülkelerde dağıtım kanalı olan işletmelerin ürün yerleştirme sonuçlarını yabancı ülkelerde dağıtım kanalı olmayan işletmelerden farklı değerlendirdiği bulunmuştur. Bu nedenle, bu makalede ürün yerleştirme sonrasında uluslararası satışlar için dağıtım kanalının önemine dikkat çekilmektedir. Dolayısıyla, yabancı ülkelerde dağıtım kanalına sahip olmak ürün yerleştirme sonuçlarına özellikle de uluslararası satışlara etki eden bir işletme özelliği olarak değerlendirilmektedir.
 

Kaynak

Beykoz Akademi Dergisi

Cilt

6

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2018.6/1.47-65
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMk5EUXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12879/15

Koleksiyonlar

  • Havacılık Yönetimi Bölümü Koleksiyonu [8]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [31]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Beykoz

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Beykoz Üniversitesi || OAI-PMH ||

Beykoz Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Beykoz Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Beykoz:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.