• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitiminin Farklı Teknikler Kullanılarak Öğretilmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (164.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Kelekçi, Merva Olgun
Kahraman, Mehmet Emin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada okul öncesi dönemde teknolojiden yararlanarak, sanatı çocuklara sevdirmek ve sanatın zihinlerinde belli bir yer edinmesini sağlamak hedeflenmiştir. Çünkü çocuk, görsel uyaranlara karşı duyarlıdır. Sanat eğitimi hem akıl hem de duygu eksenlidir. Böylece öğrenme esnasında uyaranlar birden fazla duyu organını içeriyorsa, öğrenme daha etkili olmaktadır. Sanat eğitimi alan bireylerin yaşam biçimleri, hayata ve olaylara bakış açısı diğer bireylerden farklı olarak gelişim göstermektedir. Okul öncesi dönemdeki bireylerin, sanat eğitimi alarak öğrenme biçimleri, dış dünyada değişen ve gelişen teknolojiyle birlikte hem sanatsal hem de bilimsel olarak bireyin olumlu yönde gelişimini sağlar. Bu çalışma kapsamında, bireylere sanat eserlerini bir aplikasyon kullanarak oyun yolu ile öğretmek amaçlanmıştır. Böylece, önemli ressamların eserlerini öğrenmeleri sağlanmış olup, bu dönemde verilen sanat eğitiminin kazanımları incelenmiştir. Sonuç olarak; bireylerin farklı materyalleri kullanarak, dünyaya farklı bir bakış açısından görmelerini, algılamalarını ve yaratıcılıklarının ön plana çıkarılması açısından kendine güvenen bireyler olarak yetişmeleri sağlanacaktır. Böylece okul eğitimi ile ilk kez karşılaşan bireylerin, sanatçıların eserlerini severek onları tanıdığı bir ortam oluşturulmuş olacak ve bu eserleri bir oyun tekniği ile öğrenmeleri sağlanacaktır.
 
In this study, it was aimed to benefit from art in pre-school period, to love art children and to get a certain place in the minds of art. Because the child is sensitive to visual stimuli. Art education is both an intellect and an emotion. Thus, learning is more effective if stimuli during learning include multiple sensory organs. The way of life of the individuals who receive art education develops differently from the viewpoint of life and events. The way that individuals in pre-school education learn through arts education, along with the changing and developing technology in the outside world, provides artistic and scientific development of the individual positively. Within the scope of this study, it is aimed to teach the art works to the individuals by way of play using an application. In this way, important artists have been taught their works and the achievements of art education given in this period have been examined. As a result; Individuals will be provided with the ability to see themselves from a different point of view into the world by using different materials and to grow up as self-confident individuals in the foreground of their perception and creativity. Thus, an environment in which individuals who meet for the first time with school education will be able to recognize them by loving the works of the artists will be created and these works will be learned through a game technique.
 

Kaynak

Beykoz Akademi Dergisi

Cilt

4

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVek5UTXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12879/20

Koleksiyonlar

  • Grafik Tasarımı Bölümü Koleksiyonu [3]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [31]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Beykoz

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Beykoz Üniversitesi || OAI-PMH ||

Beykoz Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Beykoz Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Beykoz:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.