dc.contributor.author | Akgün, Ergün | |
dc.contributor.author | Kölemen, Cansu Şahin | |
dc.date.accessioned | 2021-03-11T20:13:21Z | |
dc.date.available | 2021-03-11T20:13:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMU5URTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12879/22 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada e-portfolyo oluşturmanın öğrencilerin akademik öz düzenleme becerisine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken, öğrencilerin teknoloji okuryazarı olup e-portfolyo uygulamasını sorunsuzca kullanabilmeleri için Bilgi Teknolojileri dersini almış olmaları şartı aranmıştır. Bu şartı sağlayan 88 ön lisans öğrencisi ile araştırma yürütülmüştür. Araştırma deseni olarak nicel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan Solomon dörtlü grup modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Öz Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası öntest ve sontest puanlarına ilişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre e-portfolyo etkinlikleri uygulanan grubun uygulanmayan gruba göre öz düzenleme becerilerinin daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of creating e-portfolio on students’ academic self-regulation skills was examined. While determining the sample of the research, it was required to take the Information Technologies course so that students could be technology literate and use the e-portfolio application without any problems. The research was conducted with 88 associate degree students who fulfilled this condition. As a research design, Solomon’s quadruple group model, which is among the quantitative research methods, was used. In the research, the Academic Self- Regulation Scale of was used as a data collection tool. In the analysis of the data, independent t-test was used to determine the differences between the pretest and posttest scores between the groups. According to the results of the study, it was found out that the group whose eportfolio activities were applied had higher self-regulation skills than the group that did not. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [Anahtar Kelime Yok] | en_US |
dc.title | E-Portfolyo Oluşturmanın Öğrencinin Akademik Öz Düzenleme Becerisine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect Of E-Portfolio Creation On The Academic Self-Regulatory Skill | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Beykoz Üniversitesi Meslek Yuksekokulu | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kölemen, Cansu Şahin | |
dc.identifier.volume | 49 | en_US |
dc.identifier.issue | 227 | en_US |
dc.identifier.startpage | 117 | en_US |
dc.identifier.endpage | 140 | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |