• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internatıonalızatıon Of Turkısh Soap Operas: A Qualıtatıve Analysıs On Turkısh Soap Opera Exporters

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (405.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Beğendik, Behiye

Metadata

Show full item record

Abstract

Turkish soap operas have scored great success both in the home country and also in Middle East and Balkan countries since 2000. Through these achievements, Turkish soap operas were exported over the value of 300 million dollars. Also soap operas were broadcasted more than 150 countries. Turkey, as being soap opera importer previously, evaluated these numbers as a great success. The success of Turkish series exports attracts the attention of academicians as well as series producers and exporters. Thus, in this article it is aimed to explain the reasons of the success of Turkish soap opera internationalization. Qualitative research is done on five firms exporting Turkish soap operas. According to the results of the study, the most important reasons of successful internationalization of Turkish soap operas are the cosmopolitan Turkish culture and the high quality of Turkish soap operas. However, the possibility of carrying this opportunity upwards was also achieved through proactive distribution. Proactive distribution has been realized as a result of marketing activities of distributors with high effort.
 
Türk dizileri 2000 yılından bu yana Orta Doğu ve Balkanlar'da büyük başarılar elde etmiştir. Bu başarılar sayesinde 300 milyon $'lık ihracat değeri ve 150'den fazla ülkeye dizi ihraç etme fırsatı yakalanmıştır. Geçmişinde dizi ithalatçısı olan Türkiye için bu rakamlar büyük başarı olarak kabul edilmektedir. Türk dizilerinin ihracatından elde edilen başarı dizi üreticileri ve ihracatçılarının yanı sıra akademisyenlerin de ilgisini çekmektedir. Bu nedenle, bu makalede Türk dizilerinin uluslararasılaşma nedenleri araştırılmıştır. Beş dizi ihracatçısı ile görüşülerek kalitatif çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Türk dizisinin ihraç edildiği ülkelerde kendisine yer bulmasının en önemli nedenleri kozmopolit Türk kültürü ve Türk dizilerinin yüksek kalitede olmasıdır. Bununla birlikte bu fırsatı yukarılara taşıma imkanı da proaktif dağıtım sayesinde yakalanmıştır. Proaktif dağıtım dağıtımcıların yüksek çaba ile yaptıkları pazarlama faaliyetleri sonucunda gerçekleşmiştir.
 

Source

Beykoz Akademi Dergisi

Volume

7

Issue

2

URI

https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.31-49
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVME56VTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12879/24

Collections

  • Havacılık Yönetimi Bölümü Koleksiyonu [8]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [31]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Beykoz

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Beykoz University || OAI-PMH ||

Beykoz University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Beykoz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Beykoz:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.