Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKelekçi, Merva Olgun
dc.contributor.authorKahraman, Mehmet Emin
dc.date.accessioned2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.available2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVek5UTXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12879/20
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi dönemde teknolojiden yararlanarak, sanatı çocuklara sevdirmek ve sanatın zihinlerinde belli bir yer edinmesini sağlamak hedeflenmiştir. Çünkü çocuk, görsel uyaranlara karşı duyarlıdır. Sanat eğitimi hem akıl hem de duygu eksenlidir. Böylece öğrenme esnasında uyaranlar birden fazla duyu organını içeriyorsa, öğrenme daha etkili olmaktadır. Sanat eğitimi alan bireylerin yaşam biçimleri, hayata ve olaylara bakış açısı diğer bireylerden farklı olarak gelişim göstermektedir. Okul öncesi dönemdeki bireylerin, sanat eğitimi alarak öğrenme biçimleri, dış dünyada değişen ve gelişen teknolojiyle birlikte hem sanatsal hem de bilimsel olarak bireyin olumlu yönde gelişimini sağlar. Bu çalışma kapsamında, bireylere sanat eserlerini bir aplikasyon kullanarak oyun yolu ile öğretmek amaçlanmıştır. Böylece, önemli ressamların eserlerini öğrenmeleri sağlanmış olup, bu dönemde verilen sanat eğitiminin kazanımları incelenmiştir. Sonuç olarak; bireylerin farklı materyalleri kullanarak, dünyaya farklı bir bakış açısından görmelerini, algılamalarını ve yaratıcılıklarının ön plana çıkarılması açısından kendine güvenen bireyler olarak yetişmeleri sağlanacaktır. Böylece okul eğitimi ile ilk kez karşılaşan bireylerin, sanatçıların eserlerini severek onları tanıdığı bir ortam oluşturulmuş olacak ve bu eserleri bir oyun tekniği ile öğrenmeleri sağlanacaktır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to benefit from art in pre-school period, to love art children and to get a certain place in the minds of art. Because the child is sensitive to visual stimuli. Art education is both an intellect and an emotion. Thus, learning is more effective if stimuli during learning include multiple sensory organs. The way of life of the individuals who receive art education develops differently from the viewpoint of life and events. The way that individuals in pre-school education learn through arts education, along with the changing and developing technology in the outside world, provides artistic and scientific development of the individual positively. Within the scope of this study, it is aimed to teach the art works to the individuals by way of play using an application. In this way, important artists have been taught their works and the achievements of art education given in this period have been examined. As a result; Individuals will be provided with the ability to see themselves from a different point of view into the world by using different materials and to grow up as self-confident individuals in the foreground of their perception and creativity. Thus, an environment in which individuals who meet for the first time with school education will be able to recognize them by loving the works of the artists will be created and these works will be learned through a game technique.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Anahtar Kelime Yok]en_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Sanat Eğitiminin Farklı Teknikler Kullanılarak Öğretilmesien_US
dc.title.alternativeTeaching Art Education In Pre-School Period By Using Different Techniquesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBeykoz Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesien_US
dc.contributor.institutionauthorKelekçi, Merva Olgun
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.journalBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster