• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Beykoz
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-Portfolyo Oluşturmanın Öğrencinin Akademik Öz Düzenleme Becerisine Etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (167.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Akgün, Ergün
Kölemen, Cansu Şahin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada e-portfolyo oluşturmanın öğrencilerin akademik öz düzenleme becerisine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken, öğrencilerin teknoloji okuryazarı olup e-portfolyo uygulamasını sorunsuzca kullanabilmeleri için Bilgi Teknolojileri dersini almış olmaları şartı aranmıştır. Bu şartı sağlayan 88 ön lisans öğrencisi ile araştırma yürütülmüştür. Araştırma deseni olarak nicel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan Solomon dörtlü grup modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Öz Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası öntest ve sontest puanlarına ilişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre e-portfolyo etkinlikleri uygulanan grubun uygulanmayan gruba göre öz düzenleme becerilerinin daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
 
In this study, the effect of creating e-portfolio on students’ academic self-regulation skills was examined. While determining the sample of the research, it was required to take the Information Technologies course so that students could be technology literate and use the e-portfolio application without any problems. The research was conducted with 88 associate degree students who fulfilled this condition. As a research design, Solomon’s quadruple group model, which is among the quantitative research methods, was used. In the research, the Academic Self- Regulation Scale of was used as a data collection tool. In the analysis of the data, independent t-test was used to determine the differences between the pretest and posttest scores between the groups. According to the results of the study, it was found out that the group whose eportfolio activities were applied had higher self-regulation skills than the group that did not.
 

Kaynak

Milli Eğitim

Cilt

49

Sayı

227

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMU5URTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12879/22

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [31]
  • Yayın Koleksiyonu (Tüm Bölümler) [4]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Beykoz

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || Beykoz Üniversitesi || OAI-PMH ||

Beykoz Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Beykoz Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Beykoz:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.