Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeğendik, Behiye
dc.date.accessioned2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.available2021-03-11T20:13:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.31-49
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVME56VTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12879/24
dc.description.abstractTurkish soap operas have scored great success both in the home country and also in Middle East and Balkan countries since 2000. Through these achievements, Turkish soap operas were exported over the value of 300 million dollars. Also soap operas were broadcasted more than 150 countries. Turkey, as being soap opera importer previously, evaluated these numbers as a great success. The success of Turkish series exports attracts the attention of academicians as well as series producers and exporters. Thus, in this article it is aimed to explain the reasons of the success of Turkish soap opera internationalization. Qualitative research is done on five firms exporting Turkish soap operas. According to the results of the study, the most important reasons of successful internationalization of Turkish soap operas are the cosmopolitan Turkish culture and the high quality of Turkish soap operas. However, the possibility of carrying this opportunity upwards was also achieved through proactive distribution. Proactive distribution has been realized as a result of marketing activities of distributors with high effort.en_US
dc.description.abstractTürk dizileri 2000 yılından bu yana Orta Doğu ve Balkanlar'da büyük başarılar elde etmiştir. Bu başarılar sayesinde 300 milyon $'lık ihracat değeri ve 150'den fazla ülkeye dizi ihraç etme fırsatı yakalanmıştır. Geçmişinde dizi ithalatçısı olan Türkiye için bu rakamlar büyük başarı olarak kabul edilmektedir. Türk dizilerinin ihracatından elde edilen başarı dizi üreticileri ve ihracatçılarının yanı sıra akademisyenlerin de ilgisini çekmektedir. Bu nedenle, bu makalede Türk dizilerinin uluslararasılaşma nedenleri araştırılmıştır. Beş dizi ihracatçısı ile görüşülerek kalitatif çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Türk dizisinin ihraç edildiği ülkelerde kendisine yer bulmasının en önemli nedenleri kozmopolit Türk kültürü ve Türk dizilerinin yüksek kalitede olmasıdır. Bununla birlikte bu fırsatı yukarılara taşıma imkanı da proaktif dağıtım sayesinde yakalanmıştır. Proaktif dağıtım dağıtımcıların yüksek çaba ile yaptıkları pazarlama faaliyetleri sonucunda gerçekleşmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Anahtar Kelime Yok]en_US
dc.titleInternatıonalızatıon Of Turkısh Soap Operas: A Qualıtatıve Analysıs On Turkısh Soap Opera Exportersen_US
dc.title.alternativeTürk Dizilerinin Uluslararasilaşmasi: Türk Dizi İhracatçilari Üzerine Kalitatif Analizen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBeykoz Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokuluen_US
dc.contributor.institutionauthorBeğendik, Behiye
dc.identifier.doi10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.31-49
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.journalBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster